Uczniowie ZS w Tymieniu na wycieczce szlakiem Augustów-Troki-Wilno- Lidzbark Warmiński-Grunwald.

W pierwszym tygodniu czerwca (05.06.-08.06.2013r.) uczniowie ZS w Tymieniu wyruszyli na trzydniową wycieczkę szlakiem  Augustów-Troki-Wilno- Lidzbark Warmiński-Grunwald. Głównym celem wycieczki było poznanie walorów turystycznych Polski pn. – wsch. i Litwy oraz zwiedzanie zabytków Trok, Wilna, Lidzbarka Warmińskiego, Świętej Lipki i Grunwaldu. W ramach integracji młodzieży szkolnej w wycieczce wzięli udział uczniowie Gimnazjum Samorządowego w Tymieniu, Szkoły Podstawowej w Tymieniu oraz Szkoły Podstawowej w Łęknie. Organizatorem i kierownikiem wyjazdu była Pani Hanna Kopiel pod patronatem Biura Turystycznego Belfer-JB w Słupsku. Opiekunami wycieczki były Pani Elżbieta Gostomczyk i Pani Dorota Drozdowska. Podczas wyjazdu pilotował nas Pan Damian Barylak, a przewoźnikiem był Pan Bogdan Hałuszka.

Baza noclegowa znajdowała się w malowniczym Ośrodku Wczasowym Jędrek w Augustowie.

Pierwszego dnia młodzież zwiedziła Wigierski Park Narodowy, klasztor Kamedułów w Wigrach oraz udała się w niezapomniany rejs statkiem po Kanale Augustowskim (Augustów-Przewięź-Studzienniczna). Wieczorem w ośrodku noclegowym odbyło się integracyjne ognisko.

[singlepic id=658 w=572 h=381 float=center]

[singlepic id=659 w=572 h=381 float=center]

W klasztorze Kamedułów w Wigrach

[singlepic id=660 w=572 h=381 float=center]

Kolejką po Wigierskim Parku Narodowym

[singlepic id=661 w=572 h=381 float=center]

Rejs po Kanale Augustowskim

Następnego dnia wyruszyliśmy do Litwy. W Wilnie z Góry Trzykrzyskiej podziwialiśmy panoramę miasta, zwiedziliśmy kościół Piotra i Pawła na Antokolu, cmentarz na Rossie, gdzie m.in. oddaliśmy hołd Józefowi Piłsudskiemu przy grobie jego matki, w którym znajduje się serce Marszałka. Poza tym byliśmy na Rynku Starowileńskim, obejrzeliśmy Uniwersytet, zwiedziliśmy kaplicę Ostrobramską z obrazem Matki Boskiej Ostrobramskiej, dom  A.Mickiewicza  oraz Muzeum Bursztynu. Po fascynującej wyprawie po Wilnie udaliśmy się do restauracji na obiad litewski. Po posiłku wyruszyliśmy do Trok, a tam zwiedziliśmy Zamek Książąt Litewskich i zakupiliśmy pamiątki. Do ośrodka  wróciliśmy w późnych godzinach nocnych.

[singlepic id=662 w=572 h=381 float=center]

Przy grobie J. Piłsudskiego na cmentarzu na Rossie

[singlepic id=663 w=572 h=381 float=center]

Spojrzenie  z Góry Trzykrzyskiej

[singlepic id=664 w=572 h=381 float=center]

Tu mieszkał nasz wybitny poeta

[singlepic id=665 w=572 h=381 float=center]

Na Rynku Starowileńskim u stóp Matki Boskiej Ostrobramskiej

[singlepic id=669 w=572 h=381 float=center]

Na historycznym szlaku u bram Zamku Książąt Litewskich w Trokach

Rankiem następnego dnia wyruszyliśmy do  Świętej Lipki, gdzie wysłuchaliśmy niezwykłego koncertu organowego i zwiedziliśmy tamtejsze Sanktuarium Maryjne zwanego Częstochową Północy. Następnie udaliśmy się do Lidzbarka Warmińskiego, gdzie zwiedziliśmy Zamek Biskupów. Po obiadokolacji udaliśmy się na Pola Grunwaldzkie. Tam oprócz pouczającego spaceru z tamtejszym przewodnikiem zwiedziliśmy Muzeum Bitwy pod Grunwaldem. Z Grunwaldu udaliśmy się w drogę powrotną do Tymienia. Na miejscu byliśmy o godzinie pierwszej w nocy.